Thursday 14 August, 2008

भारतीय जीवन बीमा निगम ने ग्रामीण इलाके में 40 लाख पॉलिसी बेचने का लक्ष्य रखा है - अगस्त 14, 2008

हिन्दी रूपान्तर
भारतीय जीवन बीमा निगम ने ग्रामीण इलाके में 40 लाख पॉलिसी बेचने का लक्ष्य रखा है । भारतीय जीवन बीमा निगम ने पिछले साल 5 करोड़ बीमा बेचा , जिसमे 1.1 करोड़ ग्रामीण इलाके से था । भारतीय जीवन बीमा निगम ने कहा दो साल पहले निगम ने अपने सहायक कंपनी , एन जी ओ और ग्रामीण बैंक के द्वारा 8 लाख बीमा बेचा । बीमा कंपनी का प्रवेश शहरी इलाके में 47 प्रतिशत है , जबकि ग्रामीण इलाके में यह 27 प्रतिशत है ।

English Translation

Life Insurance Corporation of India (LIC) has set an aim of selling four million policies in rural areas in the current financial year। It sold over 5 crore insurance policies last year, of which over 1.1 crore went to rural areas. LIC said that two years ago, the insurer had sold 8 lakh policies via its alliance with NGOs, micro-finance organisations, co-operative societies and rural banks. The insurance penetration in urban India is 47 per cent, while it is only 27 per cent in rural areas.

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